Przejd藕 do g艂贸wnej zawarto艣ci

Co艣 dla konia i...dla mnie 馃榾 Helosan

Ostatnimi czasy mam mega wysuszon膮 sk贸r臋. Sypi臋 si臋 jak w zimowe poranki 馃槈 Kompletnie nie mog艂am sobie z tym poradzi膰. Smarowanie, nawet t艂ustymi ma艣ciami nie za wiele pomaga艂o. Po godzinie ponownie by艂o wida膰 z艂uszczaj膮cy si臋 nask贸rek.  Najgorzej by艂o po nocy, po艣wi臋ca艂am wiele czasu przy porannej toalecie na "pozbycie" si臋 艂usek, cho膰 oczywi艣cie nie do ko艅ca da艂o si臋 ich pozby膰. Przyznam, 偶e troch臋 mnie to frustrowa艂o. 
W ubieg艂ym roku dosta艂am od znajomej ma艣膰 Helosan, kt贸ry bardzo jej pomaga艂 na sucho艣膰, zw艂aszcza po terapii sterydowej. Troch臋 sceptycznie podesz艂am do ma艣cid艂a, gdy偶 z informacji wyczytanych w internecie jest to ma艣膰 przeznaczona dla koni a do tego do艣膰 "ci臋偶ka". Jednak Helosan, kt贸ry posiadam jest przeznaczony dla ludzi i na rysunkach s膮 ludzkie cz臋艣ci cia艂a a nie ko艅skie 馃槈 Z opisu tej ma艣ci wynika, 偶e jest przeznaczona na otarcia, skaleczenia, sucho艣c sk贸ry. Postanowi艂am spr贸bowa膰 i....WOW!!!! Po dw贸ch dniach stosowania przesta艂am si臋 sypa膰. Stosuj臋 j膮 na twarz, i na najbardziej suche partie cia艂a i poporostu jestem zachwycona. A raczej za cz臋sto mi si臋 to nie zdarza w stosunku do ma艣ci czy krem贸w. 
Pr贸buj臋 rozgry藕膰 co tak dobrze zadzia艂a艂o na moj膮 sk贸r臋. Jedynym sk艂adnikiem, kt贸rego nie znam i kt贸rego uwa偶am za "winowajc臋" poprawy jest Polyaminopropyl Biguanide. Jest to subst. chemiczna, kt贸ra s艂u偶y jako 艣rodek konserwuj膮cy i dezynfekuj膮cy. Podobno nie podra偶nia sk贸ry i w艂os贸w. Reszta sk艂adu bardzo pospolita ;) 
M贸j Helosan by艂 sprowadzony z Danii. Co ciekawe jest r贸偶nica w sk艂adzie pomi臋dzy tym, kt贸ry mam a tymi dost臋pnymi w Polsce. R贸偶nica dotyczy subst. konserwuj膮cych. W Polsce jest Propylparaben a m贸j ma a偶 trzy Phenoxyethanol, Ethylhexyglycerin i wy偶ej wspomniany Polyaminopropyl Biguanide. W tym, 偶e dwa ostatnie maj膮 jeszcze inne w艂asciwo艣ci. Ethylhexyglycerin jest humektantem a Polyaminopropyl Biguanide dezynfektantem. 
I teraz jak nic ju偶 s艂ysz臋 g艂osy niekt贸rych os贸b...KONSERWANTY!!!! Z mojej strony mog臋 doda膰, 偶e nic mnie nie podra偶ni艂o, sk贸rka zrobi艂a si臋 spr臋偶ysta. Nic mnie po tej ma艣ci nie sw臋dzi i nie piecze. Kto czyta regularnie mojego bloga, ten wie jakim jestem alergikiem. Wi臋c uwa偶am, 偶e produkt jest wart uwagi. 


Dla zainteresowanych strona producenta http://www.helosan.se/

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Posterydowe mocniej atakuje...

Ale偶 mia艂am dzi艣 ci臋偶ki poranek. Znowu mia艂am 艂zy w oczach i pytanie, kt贸re t艂uk艂o mi si臋 po g艂owie...czy warto??? Musz臋 u偶y膰 wszelkich si艂 aby si臋 nie podda膰. Szyja w skorupie, r臋ce poranione i miejsca pod kolanami. Sk贸ra jest tak bardzo delikatna, 偶e niewielkia ingerencja z drapaniem i natychmiast 艣ciera si臋 nask贸rek, z kt贸rego wyp艂ywa p艂yn surowiczy po czym tworzy si臋 偶贸艂ta skorupa bleeee 馃槨 Rano mia艂am okropny napad 艣wi膮du, m膮偶 w pracy, tak偶e nie mog艂am liczy膰 na masa偶. Nie spos贸b by艂o zapanowa膰 nad sob膮...totalnie za艂amana jestem 馃槩 Nawet nie jestem w stanie niczego za艂o偶y膰 na siebie, jedynie bardzo lu藕na bawe艂niana koszulka.  Wzi臋艂em Cetirizine 10 mg, Ibuprom 400 mg, rany zaopatrzy艂am Octeniseptem i Sudocremem. Jako艣 powolutku samopoczucie poprawi艂o si臋, b贸l zmniejszy艂 si臋, 艣wi膮d r贸wnie偶.  Ale poprzez moj膮 sk贸r臋 odczuwam dzi艣 szereg dozna艅...b贸l, 艣wi膮d, pieczenie, dreszcze na zmian臋 z atakami gor膮ca. Sk贸ra w miejscach zapalonych jest lepka 馃槚  Bo偶e daj mi si艂y na dalsz

6 dzie艅...

Dzi艣 zauwa偶am popraw臋. Rano sk贸ra na twarzy nie by艂a ju偶 tak bardzo przesuszona, nadal by艂am obrz臋kni臋ta i nadal jestem czerwona, cho膰 jakby mniej.  Noc og贸lnie przespa艂am spokojnie, nie bra艂am ju偶 Hydroxyzyny, poniewa偶 strasznie po niej by艂am zamulona w ci膮gu dnia. Pozosta艂 Telfast 180 mg raz dziennie. Wiadomo czyja to zas艂uga 馃槣 Pomimo niesmarowania twarzy sterydami i tak maj膮 one wp艂yw na jej stan. Sterydy przenikaj膮 przez sk贸r臋 do krwioobiegu, tak偶e zdziwiona by艂abym, gdyby sk贸ra na twarzy nie ulega艂a poprawie.  W tym trudnym okresie niesamowicie sprawdzi艂y si臋 dwa produkty: 呕el do mycia twarzy Pharmaceris i serum Hydraphase z La Roche-Posay. Niestety ten drugi jest cholernie drogi, ale wart by艂 ceny. W najtrudniejszym okresie cudownie ch艂odzi艂y moj膮 sk贸r臋. Rano przemywa艂am twarz 偶elem, kt贸ry na skorup臋 by艂 idealny i nie szczypa艂 a potem nak艂ada艂am serum, kt贸re fajnie ch艂odzi艂o i nawil偶a艂o.  Czasami nic innego nie nak艂ada艂am tylko to serum, gdy偶 czu艂am i偶 wszystko inne  podra偶ni

Co by za r贸偶owo nie by艂o...

I tak oto nadesz艂a d艂ugo wyczekiwana wiosna a wraz z ni膮 wszechobecne py艂ki 馃槈 Odbi艂o si臋 to oczywi艣cie na mojej sk贸rze, ale co ciekawe...g艂贸wnie na twarzy 馃槨 Osoby, kt贸re na bie偶膮co czyta艂y m贸j blog wiedz膮, 偶e na twarz od wielu lat nie stosuj臋 kortykosteroid贸w. I to zaostrzenie nie mo偶na wi膮za膰 ze sterydami miejscowymi zw艂aszcza, 偶e obecnie nie stosuj臋 regularnie steryd贸w. Od grudnia si臋gn臋艂am po nie dwa razy w terapii trzy dniowej. Ale wracaj膮c do twarzy... nie mog臋 zastosowa膰 na ni膮 Protopicu. Kiedy moja twarz wygl膮da jak na poni偶szych zdj臋ciach, Protopic poprostu odpada. Pogarsza mi on diametralnie stan sk贸ry, posmarowana twarz sw臋dzi mnie niewyobra偶alnie a na drugi dzie艅 wygl膮dam jak jaszczurka. Natomiast pasuje mi Elidel, ale w Irlandii jest niedost臋pny 馃槶 I co ciekawe nic mi nie pasuje w贸wczas do smarowania. Jedne kremy wydaj膮 si臋 za t艂uste, inne za ma艂o tre艣ciwe a jeszcze inne za "ostre". I jak tu mi dogodzi膰 馃槣 Tak偶e nie pozostaje mi nic innego jak tylko przeczeka膰